ترفندهای کامپیوتر

آموزش ترفندهای جدید کامپیوتر

ترفندهای کامپیوتر

آموزش ترفندهای جدید کامپیوتر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم چندین فایل را همزمان از طریق ایمیل ارسال کنیم لازم است در مورد روش های فشرده سازی و فایل زیپ بیشتر بدانیم. فشرده سازی فایل ها یک راه خوب برای صرفه جویی در پهنای باند است، چرا که نوع خاصی از فایل ها می توانند تا بیش از 90? فشرده شوند. خب، وقت آن است به سراغ فشرده سازی فایل ها و تبدیل آن ها به یک آرشیو زیپ با کمک ویندوز و نرم افزار PeaZip و WinRAR برویم.

روش اول: ایجاد فایل زیپ در ویندوز

از زمانی که ویندوز xp به بازار عرضه شد تا کنون، هر نسخه از ویندوز آرشیو زیپ را می شناسد و می توانید خیلی راحت آنها را با کمک ویندوز اکسپلورر باز کنید و یا را استخراج کنید.

C:\Users\PC\Desktop\How-to-Compress-Files-in-a-Zip-Archive-for-Any-Use-00.png

هم چنین سیستم عامل ویندوز به ما اجازه می دهد فایل ها را بدون نیاز به برنامه کمکی در یک فایل زیپ فشرده کنیم. برای مثال، در اینجا کمی بیش از 1500 سند را با حجم 252 مگابایت برای فشرده سازی جمع آوری کردیم.

برای فشرده سازی این فایلها، ابتدا همه آنها را با Ctrl + A انتخاب می کنیم، سپس روی آن کلیک راست کرده و گزینهSend To -> Compressed را انتخاب می کنیم.

ویندوز هیچ انتخابی در مورد میزان فشرده سازی به ما نمی دهد و فورا شروع به فشرده سازی فایل ها می کند. اگر تعداد زیادی فایل های بزرگ داشته باشیم، این کار می تواند کمی زمان بر باشد.

...

اطلاعات بیشتر را با کلیک بر روی لینک اصلی زیر بخوانید:

5 تا از بهترین روشهای فشرده سازی عکس و فیلم

  • ۹۸/۰۶/۲۴
  • shiva shekoohi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی